Met Returner creëer je een branded self-service retourportaal waarin jouw klanten snel en eenvoudig hun retour aanmaken en worden gestimuleerd om te ruilen in plaats van retourneren. Zo behoud je tot wel 40% van je omzet en creëer je extra omzet via upsell (ruilen voor een duurder product).
1. Retour aanmelden
Creëer een branded online retourportaal waarin jouw klanten zelf eenvoudig hun retour aanmaken. Log in met je ordernummer en/of e-mail en postcode, en kies vervolgens uit vier opties: ruilen voor een andere maat, ruilen voor een andere kleur, ruilen voor een ander product of retourneren. Altijd met opgaaf van retourreden.
Na het aanmelden van hun retour ontvangt je klant direct een retourlabel en bevestigingsmail. Het label is betaald of onbetaald en print of paperless, afhankelijk van jouw voorkeuren en integraties. De retour is direct zichtbaar in de Returner admin in Shopify. Indien je kiest voor de integratie met Aftership wordt zowel de klant als jouw team op de hoogte gehouden van de status van het pakket. Heeft de klant de retour wel aangemeld maar niet verstuurd, dan wordt er een herinnering verstuurd via e-mail.
2. Retour verwerken
In de Shopify admin verwerk je de retouren snel en efficiënt. Hier vind je de retourverzoeken op een rij en wordt er een automatische controle uitgevoerd op fouten zoals verlopen kortingscodes of een mismatch in retourreden of aantallen. Indien je Returner integreert met jouw fulfilment partner kun je ervoor kiezen om retouren op auto-pilot te verwerken. Zelfs wanneer je ervoor kiest om de gecontroleerde retouren manueel te verwerken gaat dit eenvoudig en snel dankzij de bulk-optie.
3. Retour afhandelen
Afhankelijk van het type retour ontvangt de klant nu een refund bevestiging, een betaalverzoek of een orderbevestiging:
Om net als MR MARVIS, MUD Jeans en Wahts het beste uit Returner te halen, raden we je aan om Code de app te laten integreren met de rest van je systemen. In principe is de app plug & play direct vanuit de Shopify App Store te halen - maar het zal de meeste waarde toevoegen als je het koppelt met je warehouse of fulfiment partner, je POS, je ERP systeem en andere relevante systemen die je gebruikt in het retourproces.
→ Meer lezen over de stappen in het onboarding- en integratieproces van Returner? We schreven er een blog over.
Het werkt goed! Returner draait nu in acht verschillende landen en heeft gezorgd voor een vermindering van 70-90% aan FTE’s die zich bezighouden met retourafhandelingen en een foutmarge die nihil is. Daarnaast besluit een aanzienlijk deel van de klanten nu om te ruilen: omzet die MR MARVIS daarmee behoudt.
Een soepel retourproces, dat wil je als merk! Als je klant tevreden is, hebben ze positieve associaties bij hun aankoop, ruil of retour. Als het allemaal vlekkeloos verloopt, zullen ze veel eerder geneigd zijn om terug te komen.
Omdat het allemaal online gebeurt hoef je niet bij iedere bestelling een retourlabel mee te sturen, wat voor ons positief is.
We zijn Returner gaan gebruiken om ruilingen aan onze klanten aan te kunnen bieden en dat werkt goed! De app vereenvoudigt ons terugbetalingsproces en is eenvoudig te gebruiken door onszelf en onze klanten. Daarnaast is de ondersteuning snel en vakkundig.
Met Returner besparen we zeker 15 tot 20 manuren per maand die nu gaan naar de verwerking van retouren.
CODE is a very good partner: they listen to the client, have a lot of expertise and a great team to work with.!
Kost het verwerken van retouren jouw klantenservice veel tijd en stress? Wil je een klantvriendelijker retourproces dat ruilen stimuleert? En ben je op zoek naar een manier om retourkosten te verminderen en omzet te vergroten? Dan is Returner de oplossing voor jou.
Wil je ontdekken of dit de beste app is om het retourproces van jouw Shopify webshop te optimaliseren? Start een gratis proefperiode en probeer de app uit.
“ Returner is misschien wel de grootste troef die je als e-commerce ondernemer in handen hebt om ruilen te stimuleren en te zorgen voor een efficiënt retourproces. Ik geef je graag een live demo! “